25 بهمن 1395 00:00
درخشش ایرانیان اطلس در نوزدهمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران

گروه شرکت‌های ایرانیان اطلس با صعود ۷۵ رتبه‌ای به جایگاه ۱۷۲‌ام در میان بنگاه‌های اقتصادی کشور و رتبه ۳‌ام در میان شرکت‌های ساختمانی و عمرانی دست یافت.

نوزدهمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) روز دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ با حضور مقامات و سیاست‌گذاران اقتصادی و صنعتی کشور، مدیران شرکت‌های بزرگ و برتر ایران، صاحب نظران اقتصادی و خبرگان صنعتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزارشد.

این همایش که هر سال به همت سازمان مدیریت صنعتی کشور برگزار می شود قصد دارد تا با بررسی اطلاعات موجود در صورت های مالی حسابرسی شده شرکت ها جایگاه بنگاه‌های اقتصادی را شناسائی و گسترش رقابت میان آنها را موجب شود. شاخص فروش سال ۱۳۹۴ و صورت های مالی حسابرسی شده در این سال معیار اصلی این رتبه بندی قرار داشت.

در همایش امسال، گروه شرکت های ایرانیان اطلس با رشد ۷۵ رتبه‌ای، ضمن صعود از ۱۰۰ شرکت سوم به گروه ۱۰۰ شرکت دوم، موفق به اخذ رتبه ۱۷۲ در بین بنگاه های اقتصادی کشور و جایگاه سوم در گروه ساختمان و مهندسی عمران شد.

شاخص “رشد فروش” شرکت‌ها در سال مالی ۹۴ در مقایسه با شاخص رشد فروش در سال ۹۳ افت زیادی داشته است. به بیان دقیق تر، رشد فروش ۵۰۰ شرکت در سال ۹۳ به قیمت‌های جاری ۱۹ درصد بوده است، در حالی که رشد فروش ۵۰۰ شرکت در سال مالی ۹۴ برابر با ۱ درصد بوده است. این درحالیست که رشد فروش ایرانیان اطلس به نسبت سال گذشته۶۰% رشد داشته است.

این همایش از سال ۱۳۷۷، همه ساله با هدف "شفاف سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های ایرانی و رتبه‌بندی آ‌ن‌ها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد ملی، با هدف گسترش رقابت در فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی" برگزار می شود.